dinsdag 19 maart 2013

haken, haken en haken

Jullie konden al zien dat ik de laatste tijd veel haak.
Heerlijk vind ik het, op de bank, haakwerkje er bij, laptop op schoot en de tv op de achtergrond aan.
Ik kan er geen genoeg van krijgen, de ideeen lopen te over.
Als ik het ene nog niet af heb dan wil ik al weer verder met het volgende.
Hieronder wat creaties die ik al gehaakt heb en nog niet heb laten zien.

Hier had ik de veiligheidsoogjes nog niet ontdekt.
Iemand een idee hoe ik alsnog mooie oogjes krijg zonder alles open te halen?



Snip en snap :-)
Toen ik de eerste giraffe op facebook liet zien vond mijn buurvrouw hem zo leuk dat ze er 1 heeft besteld voor haar zus. Dus Snip is nu helaas weer alleen... 


En daar zaten ze wel, 's morgens lekker in het zonnetje.
Kijk ze genieten... 


Een knuffeldoekje gehaakt voor mijn schoonzusje.
Of moet ik zeggen voor mijn neefje.
Nog maar een kleine 2 maanden en dan is hij er.
Het knuffeldoekje is afgestemd op de kleuren van de babykamer. 



En daar is ook Suusje, samen met Snip. 
Mijn collega wilde wel graag een giraffe in roze dus die heb ik ook gehaakt voor haar.
Ze is er super blij mee en staat prachtig op de babykamer.
Helaas is Snip nu weer alleen, ze hadden het juist zo leuk samen.


Kusje, mmmmmmmmmmmmmm smak.


Ik vind je lief. 


Deze rammelaar gemaakt naar aanleiding van een patroon van Matawi.
Een duidelijk geschreven patroon.
Het is een rammelaar, in de buik zit een rammelballetje. 
De rammelaar is een centimeter of 15 maar groot genoeg voor die kleine baby handjes.



 En daar zit de hele familie bij elkaar.








En daar ging Suusje, netjes in een roze inpakpapiertje met een lintje erom heen.

 


 Natuurlijk kon hier mijn naamstempel niet ontbreken.
Er zit ook nog een klein bedeltje aan het touwtje, een plastic fopspeen. 


Ik  ben weer benieuwd wat jullie er van vinden.
Tot het volgende blogberichtje.

5 opmerkingen:

  1. Wat een ontzettend leuke dingen heb je gehaakt! Voor wat betreft de oogjes: Ik gebruik vaak zwart vilt om oogjes op te naaien. Wel stevig vilt gebruiken, anders wordt het ook niet netjes. Oogjes opnaaien zoals jij het gedaan hebt nu is toch wat lastig denk ik, omdat je ondergrond niet vlak is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke familie heb je gemaakt, en allemaal zo fleurig. Kunstig hoor!
    En wat de oogjes betreft, zoals ze nu zijn, zijn ze wel het meest baby proof, denk ik. Al het andere, hoe veilig ook heeft toch op den duur de neiging om los te gaan.

    Groetjes Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk verhaaltje Esther, ik ging helemaal op in de familieperikelen, ik blijf het wel een beetje sneu vinden voor Snip, dus maar gauw een vriendinnetje voor eeuwig haken voor em denk ik. Het ziet er wel heel gezellig uit zo, het is maar goed dat je af en toe bij mij komt scrappen, want dat schiet er zo wel bij in.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een cuttie`s Esther, zou willen dat ik kon haken, maar dat kan ik dus echt niet

    hroetjes yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je leuke dingen gehaakt! Mijn complimenten! Mag ik vragen waar je het patroon van Nijntje vandaan hebt?

    Fijne, zonnige dag vandaag!

    Groetjes, Vera (veranadine.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat!